Bokställen på nätet

Jag har i skrivande stund inte exakt stenkoll på detta med bokbloggsjerka. Varje fredag kan man i alla fall hitta en bokrelaterad fråga på Annikas litteratur- och kulturblogg. Nu är jag hopplöst sen på att svara på förra veckans fråga, och med en bankande huvudvärk orkar jag inte så mycket mer just nu än att skriva och fixa länk. Men jag tror jag kommer att återkomma i frågan. Det är så sällan jag läser ut en bok så jag har något värt att blogga om, men pratar böcker gör jag ju gärna.

Frågan i fredags var i alla fall om man har konto på Boktipset, Goodreads eller båda.

Mitt svar är att jag har på båda. Goodreadskontot har jag aldrig använt mig av, och Boktipset har jag i stort sett slutat använda mig av. Sajten känns väldigt svajig och nerprioriterad. Jag har plockat bort min blogg där, men resten av kontot är kvar. Hade väldigt roligt där för några år sedan. Nu kan jag väl säga att jag letar ett annat bokställe på internet. Får se om jag tar tag i Goodreads.

Tipset om att hitta till bokbloggsjerkan fick jag via Vargnatts bokhylla. :-)

Kommentarer

  1. Vad kul att du hoppade på jerkan! :)

    SvaraRadera
  2. Jaa, jag ska bara lära mig att komma ihåg det! Men det blir ju ett bra fredagsnöje. :-)

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår