Julie and Julia

Jag ser filmen Julie & Julia för andra gången nu, och liksom första gången blir jag lite besatt av att köpa dels Julia Childs kokbok, den om fransk matlagning (känner faktiskt en person som har ett väldigt tummat pocketex) och så ihop med den Julie Powells bok efter sin blogg om när hon lagade mat ur denna kokbok, så där en femtio år efter att den getts ut. Som sen gjordes film på. Det vore ju så coolt. Att de inte säljs som ett paket? Det har helt säkert gjorts nån gång, när Julie Powells bok var ny åtminstone.

Fingrar på köp-knappen, men vet att jag borde låta bli. Och kokboken har jag egentligen ingen chans att förstå annat än på svenska, och den är inte tillgänglig på svenska längre. Kanske begagnat... men nej.

Annars var jag i dag så extremt sugen på Jeanette Wintersons Varför vara lycklig när du kan vara normal? eller egentligen den engelska faktiskt. Alltså, den boken SKA jag läsa, det är ingen nyck. Men det blir nog så att jag väntar på svensk pocket ändå. Vilket väl dröjer ett tag till, tråkigt för mig.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Borttappad kommentar

Sveriges Radios Romanpris pågår